czwartek, 18 grudnia 2014

Wyniki testowania listopad/grudzień 2014 cz.2 - mniej optymistyczne recenzje...


Witajcie,

Dziś kolejna odsłona opinii na temat testowanych kosmetyków. Tym razem nie będzie tak pozytywnie jak zawsze.

1. Oillan, Balsam intensywnie natłuszczający
Mój ratunek na suchą skórę. Tym razem kupiłam mniejszą wersję, myślałam, że czymś się różni od dużej butelki. Już więcej nie popełnię tego błędu ;/

Opis ze strony producenta:
Bogata receptura balsamu zawiera kompleks natłuszczający o wysokiej zawartości lipidów, który intensywnie i długotrwale regeneruje podrażnioną, suchą oraz łuszczącą się skórę niemowląt, dzieci i dorosłych. Trójglicerydy kwasu kaprynowego i kaprylowego odbudowują strukturę lipidową naskórka, wzmacniając barierę ochronną. Parafina ciekła doskonale natłuszcza i wygładza skórę, a tworząc na jej powierzchni delikatny film ochronny – ogranicza transepidermalną utratę wody.Olej z ogórecznika lekarskiego i masło shea intensywnie odżywiają i nawilżają skórę, przywracając jej gładkość i elastyczność. Cucurbityna łagodzi podrażnienia oraz świąd, a alantoina i D-pantenol niwelują szorstkość skóry, przywracając jej komfort. Preparat jest polecany we wspomaganiu terapii schorzeń dermatologicznych (AZS, łuszczyca, „rybia łuska”).


Zalety:
- dobrze natłuszcza, nawilża
- działa kojąco na podrażnienia
- wydajny
- neutralny zapach
- nie uczula

Wady:
- opakowanie - lepsze jest przy opcji 400ml
- cena - ostatnio za 200ml zapłaciłam prawie 30zł w aptece ;(
- długie wchłanianie przy nałożeniu większej ilości
- lejąca konsystencja wcześniej mi nie przeszkadzała przy korzystaniu z dużej butelki Oillanu (400ml), a tutaj wylewa się często na podłogę

 2. Oeparol Balance, Pomadka ochronna do ust, malina
Ostatnio w aptece w promocji za 4,99 zakupiłam pomadkę ochronną do ust Oeparol - malinową. Dopiero po zakupie zobaczyłam, że ma krótką datę ważności - 01/2015 ;). Jak dla mnie zwykła pomadka ochronna, nie ma czym się zachwycać.

Opis producenta ze strony KWC na wizaz.pl:

Pomadka ochronna do ust przeznaczona do codziennej i systematycznej pielęgnacji ust. Natłuszcza i zabezpiecza przed pękaniem i wysychaniem oraz czyni usta delikatnymi i nadaje im świeży wygląd. 


Zalety:
- cena
- ładny zapach
- natłuszcza
- dostępny w każdej aptece
- opakowanie - solidne, jeszcze się nie połamało i dalej się zamyka
- nie uczula

Wady:
- pozostawia tłustą warstwę, która się nie wchłania i jest widoczna na ustach w postaci białych śladów.
- niemiły posmak 

 3. Isana Med, Urea Handcreme, 5,5% urea
W zeszłym roku zimą, przed wyjściem do pracy używałam kremu do rąk Isana z mocznikiem. Jest niezastąpiony, jednak kupując niedawno krem, nie zastanawiając się długo złapałam za krem Isany, myślałam, że zmieniła się szata graficzna i zawartość mocznika - z 5% na 5,5%. Niestety jestem zawiedziona, bo to nie jest ten sam krem. Okazało się, że w Rossmannie są 2 kremy Isany z mocznikiem 5% i 5,5% i są to 2 różne produkty. Myślałam, że wyższa zawartość mocznika wpłynie na plus dla tego kremu, ale nie jestem zadowolona i teraz się z nim męczę. 

Opis producenta:

ISANA Med Krem do rąk urea. Do skóry bardzo suchej i szorstkiej. Zawiera 5,5% urea. Wygładza bardzo suchą skórę. Nie zawiera barwników ani parabenów. Krem do rąk ISANA Med Urea z 5,5% zawartością mocznika (urea) obficie nawilża skórę rąk i zapewnia jej intensywną pielęgnację. Krem został opracowany specjalnie dla potrzeb bardzo suchej i szorstkiej skóry. Urea jest naturalnym, występującym w organizmie czynnikiem nawilżającym, który wiąże wodę i chroni skórę przed wysuszeniem. Specjalna kombinacja takich składników, jak masło shea, pantenol, gliceryna i witamina E. Intensywnie nawilża skórę i w ten sposób przyczynia się do wygładzenia szorstkiej powierzchni skóry. Krem daje się łatwo rozprowadzić i szybko się wchłania. Mocznik (urea) w wysokiej koncentracji zapobiega chropowatości skóry rąk. Tolerancja przez skórę potwierdzona dermatologicznie.

Zalety: 
- cena
- dostępność
- opakowanie
- nie uczula

Wady:
- lejąca konsystencja
- nie utrzymuje długo nawilżenia
- brak zapachu - akurat dla mnie jest wadą, gdyż wersja 5% miała piękny, delikatny zapach

 4. Organique, Masło shea (zapachowe z żurawiną)
Uwielbiam zapachowe masło shea z Organique. Do tej pory używałam zapachu "greckiego", który pięknie i długo pachniał, ale mimo wszystko potrzebowałam zmiany. Niestety też się zawiodłam, bo zapach bardzo krótko się utrzymuje, a konsystencja przeszkadza mi w rozprowadzaniu kosmetyku na ciele, gdyż pod wpływem ciepła rąk zamiast rozpuszczać się jak masło, robią się grudy, które odpadają z ciała podczas próby rozsmarowania. Skończę te opakowanie i wracam do mojego ukochanego - greckiego! Przy okazji zapisałam się do klubu Organique i zbieram punkty :P



 5. Wibo, Lip Lacquer
Zakupiłam go zachwycona całą kolekcją Rock with me. Spodobał mi się kolor. Niestety nie przekonał mnie, nie wiem czy ja go nie umiem nakładać czy w czym jest problem, ale na moich ustach rozwarstwia się i wygląda jak rozmazana szminka z konturówką. Może Wy macie jakieś sposoby na niego? Co do trwałości nie umiem się wypowiedzieć, gdyż po tym jak zobaczyłam siebie w lustrze, zmyłam go z ust.

Opis producenta:

Trwały i wyjątkowo lekki lakier do ust. Łączy w sobie intensywność koloru pomadki oraz blask i łatwość aplikacji lip glossa. Gwarantuje świetlisty i wyrazisty makijaż na wiele godzin. Idealnie wygładza, nawilża i wyrównuje powierzchnię ust.



Zalety:
- cena
- dostępność
- gama kolorystyczna
- nie uczula
- nawilża
- ładnie pachnie

Wady:
- rozmazuje się tworząc smugi

6. Isana Med, Anti-schuppen shampoo, szampon przeciwłupieżowy
Skusiła mnie cena szamponu, więc postanowiłam go wypróbować. Można ocenić go w kategorii - ani nie pomoże ani nie zaszkodzi. Jest to zwykły szampon, który przy regularnym stosowaniu sprawia, że włosy tracą swój blask, są oklapnięte i strasznie się elektryzują. Zwłaszcza jest to teraz widoczne, gdy przyczepiają się do swetrów, czapek i kurtek ;) Zauważyłam też, że w ciągu dnia swędzi mnie po nim skóra głowy, a włosy wypadały w większej ilości niż zawsze. Powiem tak, idealny na wyjazd, bo zmieści się w każdej torebce i sprawdzi się w awaryjnych sytuacjach, gdy skończył się nasz ulubiony szampon ;)

Opis producenta:

ISANA MED szampon przeciwłupieżowy uwalnia włosy od łupieżu i zapobiega jego powstawaniu. Specjalna receptura z kofeiną pomaga wzmocnić włosy i ich cebulki. Odrobina mentolu daje poczucie świeżości skóry głowy. Wartość pH 5,5 wspomaga naturalną funkcję płaszcza hydrolipidowego skóry i pomaga chronić włosy i skórę głowy przed wysuszeniem.


Zalety:
- cena
- dostępność
- nie uczula
- wydajność
- konsystencja

Wady:
- zapach
- elektryzuje włosy
- u mnie wywoływał uczucie swędzenia skóry głowy i zwiększyła się ilość wypadających włosów
- włosy tracą blask przy dłuższym stosowaniu i są oklapnięte

* * *


1 komentarz: