sobota, 28 lutego 2015

Porównanie antyperspirantów firm: Rexona, Nivea, Isana, Garnier, Adidas, Ziaja


Dzień dobry :)

Dziś największa do tej pory akcja w Testach Porównawczych. Wezmę pod lupę antyperspiranty w kulce i w sztyfcie z różnych półek cenowych. Jako że zmagam się z nadmiernym poceniem często wybieram do swojej garderoby czarne ubrania i tutaj też zmagam się z problemem białych przebarwień na ubraniach pod pachami po antyperspirantach. Dlatego kompleksowo zbadam je zarówno pod względem działania i jakości, jak i oddziaływania na odzież.

Od wieku nastoletniego zmagam się z nadmiernym poceniem. Niestety zwykłe antyperspiranty nie pomogą na ten problem. Aby nie zarzucić mi braku rozeznania, stosowałam też w przeszłości Ziaja bloker, Etiaxil i Antidral. Jednak moja skóra po tych specyfikach wyglądała jak po wybuchu granatu - czerwona, piekąca, napięta. Może MNIEJ (nie całkowicie) się pociłam w ciągu dnia, ale kosztem strasznego dyskomfortu i podrażnionej do granic możliwości skóry. Od co najmniej pół roku testuję różne antyperspiranty. Wcześniej byłam wierna Nivea Invisible ze względu na zapach i deklarowany przez producenta brak śladów na ubraniach. Był to okres, kiedy Nivea była jedyną firma na rynku, która w swoim asortymencie miała antyperspiranty o takim działaniu. Wtedy nie miałam wyboru - albo średnie działanie antyperspirantu, białe plamy pod pachami  i wyrzucenie bluzki do kosza albo średnie działanie, białe plamy pod pachami po jakimś czasie i wyrzucenie bluzki do kosza. Po wielkiej kampanii telewizyjnej Nivea Invisible z udziałem Goka Wan, na rynku zaczęły pojawiać się kolejne firmy, które postanowiły wprowadzić do swojej oferty dezodoranty do czarnych i białych ubrań. Jednak jak to ja, wolałam pozostać przy swojej "Nivełce", bo w Rossmanie promocja, bo już sprawdzony, bo może nie pomagał ale też nie przeszkadzał :P, a może kolejny będzie gorszy. Dzięki Bogu zaryzykowałam i wypróbowałam kilka antyperspirantów by w końcu znaleźć kolejne cacuszko! Ale do rzeczy...

W dzisiejszym teście biorą udział:
1. Garnier Mineral Protection Skin + Clothes
2. Garnier Neo Fresh Blossom
3. Isana Clear & Fresh
4. Nivea Dry Comfort Plus
5. Nivea Invisible For Black & White
6. Rexona Invisible Aqua
7. Rexona Maximum Protection
8. Ziaja Activ
9. Adidas Pro Clear Cool & Care

1. Garnier Mineral Protection Skin + Clothes

Opinia producenta:
Antyperspirant Garniera 48h z Mineralite** - minerałem o właściwościach ultraabsorpcyjnych. 48h nieprzerwanej ochrony przed wilgocią*. Skóra, która oddycha. Protection 5: Kompletna ochrona skóry i bawełnianych ubrań 5 w 1: (1) przeciw przykremu zapachowi (2) przeciw wilgoci (3) przeciw podrażnieniom (4) przeciw białym śladom (5) przeciw żółtym plamom. Świeży zapach. Bez alkoholu - bez alkoholu etylowego. * Test sensoryczny. ** Mineralite = Perlite.

Moja opinia - ocena 1/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- nie brudził mocno ubrań (stosowałam całe opakowanie)
- dostępność

Wady:
- cena 
- wydajność
- opakowanie - jak dla mnie niewygodne
- krótkie działanie - 3-4h max
- długo wysychał

2. Garnier Neo Fresh Blossom

Opinia producenta:
Neo antyperspirant nowej generacji Garniera. Intensywna ochrona 48H*. Regeneracja i miękkość skóry. Niewidoczny na skórze i ubraniach. Komfortowy, relaksujący zapach z nutą świeżych kwiatów. *skuteczność przeciw poceniu – test instrumentalny. Bez alkoholu – bez alkoholu etylowego.

Moja opinia - ocena 0/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- dostępność

Wady:
- cena 
- opakowanie - jak dla mnie niewygodne
- krótkie działanie - 2-3h max
- konsystencja - wyciskasz, nakładasz i nakładasz i nie wiesz czy starczy czy nie

+/- brudzenie ubrań - nie wiem bo stosowałam go 3 dni, jest bez-na-dziej-ny!!!

3. Isana Clear & Fresh

Opinia producenta:
Isana deo clear&fresh dezodorant w kulce. Nie pozostawia białych śladów, minimalizuje powstawanie żółtych plam, działa 48 godzin. 

Moja opinia - ocena 3/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- nie brudził ubrań (stosowałam 2 całe opakowania)
- cena
- wydajność

Wady:
- dostępność - tylko w drogeriach Rossmann
- działanie max ok 4h

4. Nivea Dry Comfort Plus

Opinia producenta:
Antyperspirant w kulce z zawartością minerałów zapewnia skuteczną ochronę przed nadmiernym poceniem i uczucie przyjemnie suchej skóry przez cały dzień. Jest doskonałym połączeniem niezawodnej ochrony antyperspirantu i delikatnej pielęgnacji NIVEA. Zalety:- skuteczna ochrona i świeży, lekki zapach przez cały dzień,- nie zawiera alkoholu, barwników i konserwantów,- przebadany dermatologicznie.

Moja opinia - ocena 2/5

Zalety:
- ładny zapach - pachnie jak ta sama Nivea w kulce z czasów nastoletnich
- nie uczula
- dostępność
- wydajność
- cena

Wady:
- brudzi ubrania, trzeba uważać, bo długo wysycha
- opakowanie - zawsze poklejone na zewnątrz
- krótkie działanie - 3-4h max

5. Nivea Invisible For Black & White

Opinia producenta:
Rewolucyjne rozwiązanie od Nivea chroniące Twoje ubrania przed powstawaniem plam i śladów.Niezawodna ochrona bez śladów na ubraniach.Działanie:- nie pozostawia białych śladów na czarnym ubraniu,- chroni przed powstawaniem żółtych plam na białym ubraniu,- 48h skuteczna ochrona antyperspirantu i delikatna pielęgnacja,- bez alkoholu i barwników,- łagodność dla skóry potwierdzona w badaniach dermatologicznych.Nanieść na skórę pod pachami. Nie stosować na podrażnioną i uszkodzoną skórę. Pozostawić do wyschnięcia.
Źródło: www.sklep.rossnet.pl

Moja opinia - ocena 2/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- w krótkiej perspektywie nie brudził ubrań
- cena 
- dostępność
- wydajność

Wady:
- długo wysycha
- w długiej perspektywie stosowania brudzi ubrania - stosowałam go na okrągło przez 2 lata
- opakowanie - zawsze poklejone na zewnątrz od antyperspirantu
- krótkie działanie - 3-4h max

6. Rexona Invisible Aqua

Opinia producenta:
Dobrze wyważony, oparty na spokojnych nutach o klasycznym tonie zapach, idealny dla każdej kobiety, która wie czego chce. Antyperspirant Rexona Invisible Aqua działa aktywnie przez 48 godzin, zapewniając Ci długotrwałą ochronę przed nieprzyjemnym zapachem i potem. Jego formuła zawiera Clearex, pozwalający zminimalizować powstawanie białych śladów na ubraniach.

Moja opinia - ocena 2/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- nie brudził ubrań (stosowałam całe opakowanie)
- dostępność
- wydajność

Wady:
- cena 
- krótkie działanie - 3-4h max

7. Rexona Maximum Protection

Opinia producenta:
Dezodorant antyperspiracyjny z zaawansowaną technologią stworzony specjalnie, aby zapewnić optymalną ochronę przed poceniem. Zawiera formułę z TRIsolidTM dzięki której gwarantuje 48-godzinną ochronę przed poceniem się, walczy z przykrym zapachem i nie wysusza skóry pod pachą. Wskazówka: Dla optymalnego efektu, nanieść na pachy wieczorem przed snem. Podczas snu, formuła TRIsolidTM nabudowuje warstwę ochronną. Ochrona ta trwa cały następny dzień, nawet po porannym prysznicu. Rexona Maxiumum Protection może być również stosowana z rana. Rekomendowana ilość kosmetyku to 2 kliknięcia.

Moja opinia - ocena 4/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- doskonale radzi sobie z nadmiernym poceniem - jako jedyny działał od rana do późnego wieczora

Wady:
- cena 
- dostępność
- wydajność
- opakowanie - zawsze poklejone od antyperspirantu
- brudzi ubrania

8. Ziaja Activ

Opinia producenta:
Antyperspirant skutecznie redukuje nadmierne pocenie, ma działanie antyhydrotyczne, ogranicza wydzielanie potu i przykrego zapachu, zapewnia długotrwałe uczucie świeżości. Łagodny dla skóry. Nie zawiera parabenów, alkoholu i barwników. Bez konserwantów. Bezalergenowa ilość kompozycji zapachowej. Nie pozostawia śladów na ubraniu.

Moja opinia - ocena 3/5

Zalety:
- cena
- nie uczula
- nie brudził ubrań (stosowałam całe opakowanie)
- wydajość

Wady:
- zapach
- dostępność
- długo wysycha
- działanie ok 4-5h max


9. Adidas Pro Clear Cool & Care

Opinia producenta:

Pierwszy na rynku produkt z 6 korzyściami. Wysoka zawartość związków soli pozwala przeciwdziałać nieprzyjemnym zapachom, a specjalny, opatentowany przez adidas kompleks absorbujący wilgoć (Moisture Absorbing Complex), działając jak gąbka, natychmiast chłonie pot i pozostawia skórę całkowicie suchą przez cały dzień. Doskonałe połączenie skuteczności antyperspirantu oraz ochrony skóry i ubrań, dzięki 6 wymiarom:- przeciw nieprzyjemnym zapachom,- przeciw wilgotności, - przeciw bakteriom,- ekstra świeżość, - przeciw białym śladom, - przeciw żółtym plamom.Działanie antybakteryjne dodatkowo chroni skórę, a 48 - godzinna ochrona daje efekt ekstra świeżości. 


Moja opinia - ocena 4/5

Zalety:
- ładny zapach
- nie uczula
- nie brudził ubrań (stosowałam całe opakowanie)
- dostępność
- wydajność
- działanie - ok.7h
- wygodne opakowanie

Wady:
- cena 
- długo wysycha


* * * 
PODSUMOWANIE

Punkty w skali 0-5:

Garnier Neo Fresh Blossom - 0/5
Garnier Mineral Protection Skin + Clothes - 1/5
Nivea Dry Comfort Plus - 2/5
Nivea Invisible For Black & White - 2/5
Rexona Invisible Aqua - 2/5
Ziaja Activ - 3/5
Isana Clear & Fresh - 3/5
Rexona Maximum Protection - 4/5
Adidas Pro Clear Cool & Care - 4/5

Najgorzej wypadł najnowszy Garnier Neo - jak dla mnie to podróbka antyperspirantu, niewarta nawet 2 zł. Nie polecam, nie dajcie się nabrać! Garnier Mineral był ciut lepszy od jego poprzednika, ale bez rewelacji, cena nieadekwatna do jakości i ilości. Nivea trochę lepsza niż Garnier, dlatego została oceniona na 2 pkty, jednak nie mogę dać 3. Rexona porównywalna do Nivea. Ziaja i Isana po 3 punkty ze względu na stosunek ceny do jakości - dłuższe działanie za niższą cenę. Na podium Rexona Maximum Protection i Adidas Pro Clear. Adidas został moim faworytem ze względu na zapach, działanie i cenę niższą niż Rexona Protection. Ta z kolei jest trudno dostępna (swoją dostałam na prezent świąteczny z Anglii), droga i brudzi moje czarne ubrania... ale za to działa od samego rana do późnego wieczora. 5 gwiazdek pozostawiam na razie wolne, może jeszcze znajdę swojego księcia wśród antyperspirantów ;).
Dlatego polecam z czystym sumieniem antyperspirant Adidas Pro Clear. Właśnie skończyłam pierwsze opakowanie i już zaczynam kolejne :) 

* * * 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz